Jumat, 30 April 2010

No One Here

Setiap detik aku rasakan...kerinduanku
Setiap jam aku menantimu disini..
Hari-hari kulalui tanpa dirimu...
Sepi...hampa hidup ini..

Mentari pagi menyambutku..
Angin kehidupan lembut menyentuh hidupku.
Tak terasa dua tahun menunggumu..
Mencoba bangkit dari lumpur kehidupan..

Malam ini aku bergantung sepi..
Tiada sepatah kata aku terima..
Hanya kekosongan kamar ini..
Berteman nyamuk...dan televisi..

Kucoba bertahan bersama waktu..
Kucoba melupakan kejadian lalu..
Namun kenangan menghantuiku.
Membayangkan dirimu disana.

Ya Allah..
Tangisanku malam ini...
Meratapi nasib hambaMu yang sendiri..
Memohon ampun segala yang telah aku perbuat..
Tak mampu membahagiakan dia..

Sembah sujudku PadaMu ya Allah..
Beri hamba pegangan hidup..
Jangan kau goyahkan hati dan iman ini..
Menanti panggilan yang pasti..

Jangan kau biarkan hati kosong ya Allah..
Berikan setetes embun barokahMU..
Kembalikan semangat hidup hamba Ya Allah..
Tuk menyelesaikan tugas dan kewajiban yang Engkau Berikan.

Amien....Ya Roball Alamin...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar